14 Jun 2012

Doa untuk orang teraniaya :)


Pernah tak rasa diri dianiaya? tak kira la dalam apa jua bentuk pun sedangkan kita tak pernah jaga tepi kain orang tu. Ada je orang yang busuk hati dan sakit hati dengan kita. Mungkin sakit hati dengan kelebihan atau keistimewaan diri kita. Wallahualam. lepas tu, kita dianiaya. Kita di tuduh itu ini. Kita buat itu lah ini lah, sedangkan kita langsung tidak tahu menahu dengan perkara tersebut. 

Ingat, sebagai orang islam, kita biarkan je apa pun yang 'dia' nak buat kat kita. Kita tahu siapa kita yang sebenarnya. Allah sentiasa ada untuk hamba- hambaNya. Jangan melawan, jangan bertekak. DOA tu kan senjata orang beriman. Dalam surah Alam Nasyrah pun dah disebut, "Selepas kepayahan, pasti datang kemudahan".

Jadi,



Mohonlah dengan Allah, supaya segalanya dipermudahkan dan diganti dengan rezeki yang bertambah- tambah. InsyaAllah.
"Allahuma ajurna fi musibati, wakh lufli khiran minha"


Kalau tak pun, semasa berdoa tu bacalah..
" Ya Allah. Mereka ini (sebutkan nama mereka) zalim padaku. Aku mohon balasan yang setimpal ke atas mereka ini serta bantulah aku keluar dari kesusahku ini".

Ha lagi satu, kalau terlupa pun.. nanti biarkan Allah balas segala perbuatannya nanti. 

:)



14:08 / by / 2 Comments

2 comments:

nur husna ismail @ una said...

npe yunk??? ada ap2 ke yg jadi

umi shahirah said...

hehehe.. ada la jugakk

Post Top Ad