15 Nov 2012

The Spirits Part 2.

Assalamualaikum,

Post tertunda dari pukul 9 lebih.

Part 2 yeee. haha.

Boleh pulak kan -.-'

Fine fine, actually..


It's me.

Selepas dengar suara 'bakal mak mertua' tadi, air mata ni.. Ya Allah, hanya Dia yang Mengetahui.

Kata-kata semangat tu yang aku perlukan sebenarnya.

Walaupun jauh, aku tahu ada orang yang tolong doakan aku.

Terharu, sedih, gembira semuanya ada.
[dipendekkan perbualan kami]
"takuuttt"
"ha takut? nak takut apa? dah usaha dah.. buat yang terbaik.. baca doa, apa-apa yang patut tau.."
"InsyaAllah, doakan umi yee?"
"InsyaAllah, doakan. umi buat betul-betul ye? Buat yang terbaik. Takde pape lahh.."  
Bayangkan mak faiq baru je nak cakap, mata aku dah berair-air. Aku cuba tahan supaya mak faiq tak perasan yang aku menangis. Bila mak faiq cakap lagi dan lagi, aku errrmm. Tak dapat lagi nak tahan air mata aku. Aku rasa, tak perasan kot suara aku berubah. Ya, aku pasti.

Lepas tu, aku telefon pulak 'bakal sepupu' aku merangkap sahabat baik aku. Si gadis kecil molek honey aku, ieka.

Dia kata aku lawak sebab menangis. Ada ke patut? Honeeyy, sampai hati you. I betul-betul tersentuh tau.

Kesian ieka sebab terpaksa dengar cerita aku yang dah teresak-esak menangis.

Dia pun bagi semangat jugak dekat aku.


Aku rasa dekaaaat sangat dengan dorang semua. Dengan mak faiq, dengan ieka, Faiq pun selalu buat benda yang sama.

Selain daripada mak dan ayah, mereka selalu ada di samping aku, selalu bagi semangat, selaluu sangat bagi aku kata-kata perangsang.

Keluarga aku, keluarga Faiq..

Aku sayang kedua-duanya. Sayaaang sangat-sangat.

Mereka selalu ada semasa aku sedih, semasa aku hampir berputus asa..

Guess what?

Air mata aku jatuh lagi.

Alhamdulillah,

Terima kasih semua. Doakan umi.

p/s: faiq kalau dah main game tak ingat kekasih hati dia kat sini dah eh? iloveyou, bie. :)
21:47 / by / 0 Comments

No comments:

Post Top Ad