22 Jul 2012

Me Right Now ^ ^


Assalamualaikum.

Teringat aku dulu masa sekolah rendah aku kena ejek pendek, kecik, ketot, kemetot, comel, eh? haha Bayangkan dulu aku kecik pendek, dikelilingi orang-orang yang tinggi? Bila masuk sekolah menengah, aku semakin tinggi, kononnya. Tinggi sikit dari kawan-kawan aku. Sikit jela. Eh jadilah, daripada tak tinggi tinggi. Tahun ni, ada lah pulak seorang budak merangkap junior aku yang menggelarkan aku dengan gelaran kakak kecik pendek. Dapat bayangkan tak perasaan aku masa tu? Bila aku bersuara dan dia ada di situ.. Pasti akan ada suara "Diamla kak umi! dah la pendek kecik. Tak padan dengan kecik. Potpetpotpet. Kakak kecikkk!" Aku memang tak dapat nak terima hakikat weyh dia cakap macam tu. Tinggi seinci daripada aku je pun. Ahh! janji aku comel. Eh? hahaha. Tunggu nanti aku tambah KG. Haa. Apa kena mengena tinggi dengan KG? sebaaab, umur macam aku ni memang tidak akan bertambah keinciannya. See?

Cop! ni bukan cerita aku yang sebenar. Bukan. Yang ni, cerita sebenar. Tau tak aku dah ber-countdown raya? Ya Allah, teruknya rasaa. Baru hari kedua kot, tapi aku dah macam ni. Ehem ehem. Ada sebabnya. ;)

Yang tu pun bukan ceritanya. Yang ni yang ni.

Tahu tak aku rasa aku dah macam orang tua? Ooops! jangan terasa ye. Aku gunakan perumpaan dalam entry aku kali ni. haha. Betull, aku dah macam orang tua. Kenapa aku jalan membongkok eh? Aku jalan macam orang malas. Bila dibetulkan cara berjalan, tegak pun. Kalau lah mak mertua aku tengok ni, Alahaaaaii. Teruk sungguh umi ni.

Jangan peliklah kalau aku tiba-tiba buat senaman nanti ye? Hahaha.


Well, i'm correcting my posture. Weee :)

Happy fasting everyonee! and youu, yes youu! iloveyou sweetheart <3
18:47 / by / 5 Comments

5 comments:

♥forever with you♥ said...

pendek... skunk da tinggi.

eyjalukman said...

ishh lau kita pn stress org kata pendek2. huhu

umishahirah. said...

kak una: hehehe tapi ada yg lgi tggii :(
el: kan? rasa mcm nak tekan tekan je dia spya dia lg pendek

Nelly The Strange said...

tak tau knapa , gelak2 bila baca ! hahaha

umishahirah. said...

eh nelly, semacam je gelaknye hahaha. nak ejek skali ehh

Post Top Ad